Ange dina biluppgifter här i fyra enkla drag för att få erbjudanden och tjänster som är exklusiva för dig och din bil!
newCartoolLoggedUserAddCarMessage
Om du ändrar bilmodell blir din bil frånkopplad och du måste registrera bildata igen.
Vi saknar startdatum för garanti. Kontakta kundservice för att uppdatera information och därmed få möjlighet att nyttja våra tjänster.
Kontakta vår kundservice för support eller assistans
Välj hur uppgifter om din bil ska registreras och upptäck alla tillgängliga servicetjänster!
Om du ändrar bilmodell blir din bil frånkopplad och du måste registrera bildata igen.
Vi saknar startdatum för garanti. Kontakta kundservice för att uppdatera information och därmed få möjlighet att nyttja våra tjänster.
Kontakta vår kundservice för support eller assistans
Välj modell
{{dealer.COMPANYNAM}}
{{dealer.ADDRESS}} , {{dealer.TOWN}} ({{dealer.PROVINCE}})
dealerBoxTelephone {{dealer.TEL_1}}
{{dealer.ADDRESS}},
{{dealer.TOWN}} ({{dealer.PROVINCE}})
dealerBoxTelephone {{dealer.TEL_1}}
dealerBoxRange
yourDealerBoxTitle
{{selectedDealer.dealerName}}{{selectedDealer.COMPANYNAM}}
{{selectedDealer.ADDRESS}} , {{selectedDealer.TOWN}} ({{selectedDealer.PROVINCE}})
dealerBoxTelephone {{selectedDealer.TEL_1}}
dealerBoxDistance
{{dealer.COMPANYNAM}}
{{dealer.ADDRESS}},
{{dealer.TOWN}} ({{dealer.PROVINCE}})
dealerBoxTelephone {{dealer.TEL_1}}
dealerBoxDistance
Förläng garantin och upptäck den schemalagda servicen för din bil!
Utforska våra tillbehör som är utformade för din bil!
Vill du få erbjudanden, exklusiva tjänster och anpassat innehåll för din bil?
Vi väntar på dig: registrera dig på myFiat!
{{dealer.COMPANYNAM}}
{{dealer.ADDRESS}}, {{dealer.TOWN}} ({{dealer.PROVINCE}})
dealerBoxTelephone {{dealer.TEL_1}}
{{dealer.ADDRESS}},
{{dealer.TOWN}} ({{dealer.PROVINCE}})
dealerBoxTelephone {{dealer.TEL_1}}
dealerBoxDistance
yourDealerBoxTitle
{{selectedDealer.dealerName}}{{selectedDealer.COMPANYNAM}}
{{selectedDealer.ADDRESS}}, {{selectedDealer.TOWN}} ({{selectedDealer.PROVINCE}})
dealerBoxTelephone {{selectedDealer.TEL_1}}
dealerBoxDistance
{{dealer.COMPANYNAM}}
{{dealer.ADDRESS}},
{{dealer.TOWN}} ({{dealer.PROVINCE}})
dealerBoxTelephone {{dealer.TEL_1}}
dealerBoxDistance
Behöver du information eller support? Behöver du en offert? Vill du boka tid? Vi ser fram emot att höra från dig!
Chassinumret finns i bilens registreringsbevis, garantidokument, i vindrutans nederkant och även på tröskeln till höger dörr.
Med urvalet av Mopar® Connect tjänster kommer du alltid, tack vare de nya funktionerna för fjärrstyrning, veta vart din bil befinner sig och kontrollera dess status via din smartphone. För hybrid- och elbilar kan man även hantera uppladdning av bilen vid både privata och offentliga laddstationer. Mopar® Connect tjänsterna är tillgängliga som ett tillbehör om du redan äger en kompatibel Fiat eller som standard på utvalda modeller. För mer information om kompatibla fordon, tillgänglighet och hur du aktiverar tjänsterna, vänligen kontakta din närmaste auktoriserade återförsäljare. Upptäck hela utbudet av tjänser idag!
Att hitta din bil på en fullbelagd parkeringsplats har aldrig varit enklare. Lokalisera den på kartan i Uconnect™ LIVE appen och följ den snabbaste vägen för att nå den.
Du kan även hålla ett öga på bilen - även när du inte sitter bakom ratten. Tack vare systemet för aktiva notiser kan du ta emot varningar när din bil lämnar ett utvalt område eller om bilens förare kör för fort.
My:Car från Mopar® Connect har möjlighet att ge dig uppdaterad information om din bil. Via Uconnect™ LIVE appen kan du kontrollera bilens bränslenivå eller lufttryck i däcken, allt för att säkerställa att varje resa förblir säker.
Kontrollera bilens status (Vehicle Health Report) med användbar information om din bils aktuella status samt tips på hur du kan ta hand om den på bästa sätt.
my:journey är den nya tjänsten som är inkluderad i Mopar® Connect, vilket låter bilens ägare att att se och hantera deras tidigare resor genom Uconnect™ LIVE appen. my:journey håller koll på hur bilen har färdats och ger ägaren en översikt med möjlighet att lägga till kommentarer eller noteringar kring en specifik resa, sätta ihop flertalet resor till en samt kategorisera resor som privata eller i tjänsten. Allt för att skapa en så unik upplevelse av bilens äventyr som möjligt.
Fördelarna med Mopar® Connect är inte enbart de dedikerade funktionerna som är inkluderade i tjänsten, som används genom mobilappen Uconnect™ LIVE samt via hemsidan. Tack vare telematisk information från din bil kan du även bidra till de ständiga förbättringarna i upplevelsen av Mopar® Connect samt uppleva exklusiva fördelar som är designade i samarbete med ledande företag inom olika sektorer.
Försäkringsförmåner
Mopar® Connect är en telematikenhet som kan kombineras med den senaste inom Pay-As-You-Drive and Pay-How-You-Drive upplägg för bilar, med förmåner som är dedikerade till våra uppkopplade kunder. Fråga din återförsäljare eller prata med ditt försäkringsbolag för ta del av alla rabatter som erbjuds för kunder som enbart betalar för det man kör med sin bil.
När Mopar® Connect tjänsterna som är aktiva i din bil är påväg att utgå kan du enkelt fönya dem på det sätt som passar dig och dina behov bäst.
Förnyelse finns tillgängligt som ett paket, vilket förnyar tjänsterma my:car, my:remote, my:journey. Du kan välja att förnya tjänsterna i antingen 12, 24 eller 36 månader.
Fråga om mer information om produkternas tillgänglighet, priser för förnyande av tjänster eller boka ett möte - allt hos din närmaste återförsäljare.
Har du några frågor om Uconnect LIVE-världen?
Vi hjälper dig gärna!
Denna Personuppgiftspolicy har som ändamål att beskriva hanteringen av de personuppgifter som samlas in av FCA Italy S.p.A. (”Bolaget”) på denna webbplats i enlighet med tillämpliga lagar.
PERSONUPPGIFTER SOM SAMLAS IN
De personuppgifter som kan komma att samlas in är följande:
ÄNDAMÅL OCH FÖRFARANDE FÖR BEHANDLINGEN
Personuppgifterna som samlats in (“Personuppgifter”) kommer behandlas för följande ändamål:
Personuppgifterna kan komma att behandlas i papperskopior, automatiserat och elektroniskt via post eller e-post, telefon (t.ex. automatiserade telefonsamtal, SMS, MMS), fax eller genom ett annat medel (t.ex. webbplatser, mobila applikationer).
MOTTAGARE AV PERSONUPPGIFTERNA
Personuppgifterna kan, på uppdrag av Bolaget och reglerat genom särskilda avtal, komma att behandlas av fysiska och/eller juridiska personer såväl inom som utanför EU. Personuppgifterna kan komma att delas med en tredje part för att fullgöra en rättslig förpliktelse, för att följa ett myndighetsbeslut eller för att Bolaget ska tillvarata sina rättsliga intressen.
ÖVERFÖRING AV PERSONUPPGIFTERNA UTANFÖR EES
På grund av Bolagets avtalsrelationer kan Bolaget komma att överföra Personuppgifterna till länder utanför det Europeiska Ekonomiska Samarbetsområdet (EES), inkluderande till tredje parter som lagrar Personuppgifterna på uppdrag av Bolaget. Lagringstjänster och personuppgiftsbehandling omfattas av de ändamål som gäller för behandlingen och utförs i enlighet med tillämplig dataskyddslagstiftning.
För det fall Personuppgifterna överförs utanför EES kommer Bolaget att vidta lämpliga säkerhetsåtgärder för att säkerställa ett adekvat skydd för Personuppgifterna, bland annat genom att i sina avtal tillämpa EU:s standardklausuler om överföring av uppgifter utanför EES.
LÄNK TILL TREDJE PARTS WEBBPLATS
Tredje parts webbplats som du får åtkomst till från denna webbplats är tredje parts ansvar. Bolaget frånsäger sig allt ansvar med hänsyn till begäran om och/eller tillhandahållande av personuppgifter till tredje parts webbplatser.
PERSONUPPGIFTSANSVARIG OCH DATASKYDDSOMBUD
FCA Italy S.p.A., med adress Corso Giovanni Agnelli 200 – 10135 Turin, Italien är personuppgifts-ansvarig för behandlingen av Personuppgifterna.
Du kan kontakta vårt dataskyddsombud via e-post dpofca@stellantis.com.
LAGRING AV PERSONUPPGIFTERNA
Personuppgifterna som behandlas för ändamålen att tillhandahålla Tjänsten och genomföra Kundnöjdhet kommer endast att lagras under den period som kan anses direkt nödvändig för att uppnå sådana ändamål. Personuppgifterna som behandlas för ändamålet att tillhandahålla Tjänsten kan komma att lagras under en längre period om det kan anses nödvändigt för att Bolaget ska kunna tillvarata sina rättsliga intressen mot eventuella ansvarskrav avseende tillhandahållandet av Tjänsten.
Personuppgifter som behandlas för ändamålen Marknadsföring och Profilering kommer att lagras från och med att du lämnar ditt samtycke till dess du återkallar detsamma. Om samtycket återkallas kommer Personuppgifterna inte att behandlas något mer för dessa ändamål, men Personuppgifterna kan dock komma att lagras även därefter om det kan anses nödvändigt för att Bolaget ska kunna tillvarata sina rättsliga intressen mot eventuella ansvarskrav avseende denna behandling om inte tillämplig tillsynsmyndighet lämnar ytterligare förtydliganden i denna fråga.
Personuppgifter som behandlas för att förbättra användarupplevelsen på webbplatsen kommer att lagras under den period som anges i Bolagets Cookiepolicy.
DEN REGISTRERADES RÄTTIGHETER
Registrerade kan utöva följande rättigheter:
Den registrerade kan utöva ovanstående rättigheter genom att gå till hemsidan https://privacyportal.fcagroup.com
ÄNDRINGAR
Denna Personuppgiftspolicy träder i kraft den 03/06/2021.
Bolaget förbehåller sig rätten att helt eller delvis ändra denna Personuppgiftspolicy eller att uppdatera dess innehåll (t.ex. som en följd av ändringar till tillämpliga lagar). Bolaget kommer att publicera eventuella uppdateringar på denna webbplats.