Vänta Uppdatera km Anpassa erbjudandet

Anpassa erbjudandet

Ange dina biluppgifter här i fyra enkla drag för att få erbjudanden och tjänster som är exklusiva för dig och din bil!

{{selectedModel.saleDescription|| 'Välj modell'}}
{{selectedEngine.description| limitTo: 22}} {{selectedEngine.Fuel.description}} Välj motor
{{selectedMonths.description}} Månader månader
{{selectedKm.description}} Välj körsträcka Km
{{model.saleDescription}}
    Utrustning
    {{equipment.description}}
    {{engine.description}} {{engine.Fuel.description}}
      {{month.description}} månader
      {{km.description}} Km

      Ange bilens registrerings- eller chassinummer och upptäck alla tjänster och specialerbjudanden som finns tillgängliga för din bil!

      *Fordon ej hittat Infogat fordon är inte Fiat genericErrorMessage
      BEKRÄFTA

      Anpassa erbjudandet

      newCartoolLoggedUserAddCarMessage

      +
      {{labelNoDIG}}
      {{singleItem.vehicleName ? singleItem.vehicleName : singleItem.modelName}}
      {{singleItem.numberOfPlate}}

      Vill du ändra någon information?

      Observera, saknas startdatum för garanti!

      Om du ändrar bilmodell blir din bil frånkopplad och du måste registrera bildata igen.

      Vi saknar startdatum för garanti. Kontakta kundservice för att uppdatera information och därmed få möjlighet att nyttja våra tjänster.

      Kontakta oss

      Kontakta vår kundservice för support eller assistans

      Välj hur uppgifter om din bil ska registreras och upptäck alla tillgängliga servicetjänster!

      Bilens registreringsnummer eller chassinummer

      *Bilen hittades inte *Den registrerade bilen är inte en Fiat genericErrorMessage Var hittas chassinumret?
      BILEN HAR HITTATS!
      Känner inte igen chassi- eller reg.nr?
      Klicka här!
      Ange bilens reg.nr eller chassinummer
      Klicka här!

      Uppgifter om din bil

      {{selectedModel.saleDescription || 'Bilmodell'}}
      {{selectedMonths.description}} {{selectedMonths.year}} Inskrivning av bil
      {{selectedEngine.description | limitTo: 22}} {{selectedEngine.Fuel.description}} Motor
      {{selectedKm.description}} Välj körsträcka Km Uppdatera km
      Bilmodell
      Årsmodell
      Bränsle
      {{selectedModel.description}}
      {{selectedMonths.description}}
      {{selectedEngine.Fuel.description}}
      Motortyp
      Välj körsträcka
      {{selectedEngine.description}}
      {{selectedKm.description}}

      Vi hämtar uppgifter om din bil

      • 1 Välj modell {{selectedModel.saleDescription}}
      • 2 Inskrivning av bil {{selectedMonths.description}} {{selectedMonths.year}}
      • 3 Motor {{selectedEngine.description | limitTo: 22}} {{selectedEngine.Fuel.description}}

      Vill du ändra någon information?

      Observera, saknas startdatum för garanti!

      Om du ändrar bilmodell blir din bil frånkopplad och du måste registrera bildata igen.

      Vi saknar startdatum för garanti. Kontakta kundservice för att uppdatera information och därmed få möjlighet att nyttja våra tjänster.

      Kontakta oss

      Kontakta vår kundservice för support eller assistans

      Anpassa erbjudandet

      Gå tillbaka
      Välj din bilmodell
      • 1
      • 2
      • 3
      • 4

      Välj modell

        {{model.saleDescription}}

        Anpassa erbjudandet

        Gå tillbaka
        Välj din bilmodell
        • 1
        • 2
        • 3
        • 4
        Utrustning
        {{equipment.description}}
          {{engine.description | limitTo: 28}} ... {{engine.Fuel.description}}

          Anpassa erbjudandet

          Gå tillbaka
          Inskrivning
          • 1
          • 2
          • 3
          • 4
          Årsmodell
          {{year.year}} {{year.label}}
          {{month.description}}

          Anpassa erbjudandet

          Gå tillbaka
          Hur många Km har din bil gått?
          • 1
          • 2
          • 3
          • 4
          Välj körsträcka
          Kom ihåg att uppdatera information för att följa din bil.

          YourDealers

          {{dealer.dealerName}}

          {{dealer.address}}

          {{dealer.COMPANYNAM}}

          {{dealer.ADDRESS}} , {{dealer.TOWN}} ({{dealer.PROVINCE}})

          dealerBoxTelephone {{dealer.TEL_1}}

          dealerBoxDistance

          {{selectedDealer.dealerName}}{{selectedDealer.COMPANYNAM}}

          {{selectedDealer.ADDRESS}} , {{selectedDealer.TOWN}} ({{selectedDealer.PROVINCE}})

          dealerBoxTelephone {{selectedDealer.TEL_1}}

          dealerBoxDistance

          dealerBoxLoadingMessage

          Anpassa erbjudandet

          Gå tillbaka
          Välj din bil
          Bekräfta
          Gå till MyFiat

          Registrera dig på myFiat och upptäck våra förmåner som är skräddarsydda för dig

          GÅ TILL myFiat

          Använd dina sociala konton för att få tillgång till myFiat privata område

          Registrera

          Vill du få erbjudanden, exklusiva tjänster och anpassat innehåll för din bil?
          Vi väntar på dig: registrera dig på myFiat!

          REGISTRERA DIG NU
          Hitta oss {{$root.selectedDealer.dealerName}}{{$root.selectedDealer.COMPANYNAM}}

          YourDealers

          {{dealer.dealerName}}

          {{dealer.address}}

          {{dealer.COMPANYNAM}}

          {{dealer.ADDRESS}}, {{dealer.TOWN}} ({{dealer.PROVINCE}})

          dealerBoxTelephone {{dealer.TEL_1}}

          dealerBoxDistance

          {{selectedDealer.dealerName}}{{selectedDealer.COMPANYNAM}}

          {{selectedDealer.ADDRESS}}, {{selectedDealer.TOWN}} ({{selectedDealer.PROVINCE}})

          dealerBoxTelephone {{selectedDealer.TEL_1}}

          dealerBoxDistance

          dealerBoxLoadingMessage

          Hitta oss

          Behöver du information eller support? Behöver du en offert? Vill du boka tid? Vi ser fram emot att höra från dig!

          Hitta en verkstad eller en återförsäljare

          Öppna kartan och hitta återförsäljaren som är närmast dig! HITTA EN VERKSTAD ELLER EN ÅTERFÖRSÄLJARE

          Kundtjänst

          När du köper bilen får du garantiskydd som börjar gälla på leveransdagen, helt utan kilometerbegränsningar, och som innefattar:
          • 36 månaders fordonsgaranti
          • 24 månaders lackgaranti
          • 7 års garanti mot genomrostning.
          I garantihäftet som finns i bilen kan du kontrollera alla detaljer angående villkoren och undantagen.
          Avgiftsbelagda ingrepp eller tillbehör som installeras hos en Fiat-återförsäljare täcks av 24 månaders garanti, utan kilometerbegränsningar (förutom slitdelar).
          Garantin omfattar:
          • byte eller reparation av reservdelen eller tillbehöret från det föregående ingreppet, mot uppvisande av respektive skattedokument
          • arbetskostnad.
          Allt detta gäller hos samtliga auktoriserade nätverkspunkter i Europa.
          Med standardgarantier som Maximum Care eller Powertrain Care kan du förlänga täckningen för de viktigaste elektromekaniska komponenterna i ytterligare 3 år.
          Om du i stället väljer standardgarantin StradaFacendo kan du förlänga den upp till 6 år.
          Nej, standardgarantier täcker endast skador på bilens viktigaste elektromekaniska komponenter.
          Se avtalsvillkoren för mer information.
          Ja, om du äger en Fiat kan du dra nytta av de förlängda garantiplanerna som varierar beroende på din bils ålder och körsträcka. 
          Det finns en mängd olika garantiperioder och kilometerbegränsningar.
          Till exempel finns det nio alternativ för Maximum Care:
          1 år med 45 000 – 90 000 – 120 000 km
          2 år med 60 000 – 120 000 – 160 000 km
          3 år med 75 000 – 120 000 – 200 000 km
          Kontakta din föredragna återförsäljare eller en auktoriserad Fiat-verkstad för mer information om förmåner, täckning och villkor eller besök www.fiat.se.
          När som helst, innan bilen blir 24 månader gammal.
          På vår webbplats hittar du alla faktabladen om förlängda garantiplaner som ger täckning för olika mekaniska delar, beskrivningen av komponentfamiljerna som beaktas och alla förmåner som du kan dra nytta av.
          Du kan alltid kontakta din föredragna återförsäljare eller en auktoriserad Fiat-verkstad för mer information.
          Svaret är nej. Istället erbjuder de möjligheten att förlänga dem efter de första 2 åren av bilens garanti.
          Fiat Chrysler Automobiles Italy S.p.A. och Mopar vill tillhandahålla bästa möjlig vård för dig och din bil genom att alltid se till att alla garantiaktiviteter utförs enligt garanti- och underhållsplanen, tack vare:
          • hjälp från sakkunniga och kvalificerade tekniker, som utbildats direkt av Fiat Chrysler Automobiles
          • användning av originalreservdelar
          • ett brett nätverk av auktoriserade verkstäder i hela Europa.
          Du har rätt till assistans, var som helst i Europa, vid:
          • haveri
          • avbruten resa
          • punktering
          • påfyllning av fel bränsle
          • dött batteri
          • förlorade eller trasiga bilnycklar
          • trasiga rutor.
          Dessutom har du rätt att få din bil bogserad och att använda en ersättningsbil.
          För mer information, ring oss på detta nummer.
          Vid ett haveri tillhandahåller Fiat-återförsäljaren en lånebil gratis under högst 4 arbetsdagar, plus eventuella helgdagar, om reparationen tar mer än 4 timmar att utföra enligt schablontiderna som fastställts av tillverkaren.
          Om bilen i samband med en olycka inte kan köra vidare, eller om den inte kan garantera att säkerhetsstandarder upprätthålls, får du använda en ersättningsbil gratis under samma tidsperiod.
          Kom ihåg att du endast kan dra nytta av denna tjänst om du kontaktar ett av Fiats servicecenter, som kan förse dig med ett fordon direkt från deras lånebilspark eller genom att hyra en bil.
          Om du har barn i bilen är servicecentret skyldigt att förse dig med bilbarnstolar och att se till att du har allt som krävs enligt lag.
          Självklart.
          Om din bil inte längre täcks av garantin kan du begära en FreeToGo*-bil mot en avgift* från det auktoriserade servicecentret under tiden som krävs för reparationen.

          * Tjänsten får endast tillhandahållas av deltagande auktoriserade verkstäder/återförsäljare, om de har de nödvändiga licenserna.
          FreeToGo är ett program för vägassistanstjänster* som gäller i hela Europa och som garanterar maximal effektivitet och tillförlitlighet vid oförutsedda händelser i bilen och svårigheter som uppstår längs vägen.
          Om du har en Fiat, Alfa Romeo, Lancia, Fiat Professional, Jeep eller Abarth kan du dra nytta av programmet i 2 år, eftersom de täcks av garantin från och med inköpstillfället.
          Klicka här för mer information.

          * Se garantihäftet för mer information om hur tjänsterna tillhandahålls samt deras villkor, begränsningar och undantag.
          Alla detaljer om serviceintervall och kilometerbegränsningar anges i planen för schemalagd service, som ingår i ägarhandboken som finns i bilen.
          Vi har ett brett och flexibelt utbud av paket och underhållsprogram som även kan överlåtas om du väljer att sälja din bil, så att den behåller ett konstant marknadsvärde över tid.
          Du kan välja mellan olika nivåer när det gäller täckningen, längden och körsträckan utifrån dina aktuella behov.
          Du kan hitta alla svaren på dina frågor genom att klicka här.
          Vi rekommenderar att du vänder dig till en auktoriserad Fiat-verkstad.
          Om du bestämmer dig för att vända dig någon annanstans ska du alltid spara fakturan för ingreppet.
          Ja, om du har en Fiat kan du dra nytta av både schemalagda och icke schemalagda förlängda underhållsplaner, som varierar beroende på din bils ålder och körsträcka.
          Kostnaderna varierar beroende på bilens modell, körsträcka och längden på planen du väljer.
          Kontakta din föredragna återförsäljare eller en auktoriserad Fiat-verkstad för mer information om förmåner, täckning och villkor eller besök www.fiat.se.
          Innan den första underhållsåtgärden utförs på din Fiat.
          På vår webbplats hittar du alla faktablad om schemalagda och icke schemalagda underhållplaner, med beskrivningen av komponentfamiljerna som beaktas och alla förmåner som är utformade för dig.
          Du kan alltid kontakta din föredragna återförsäljare eller en auktoriserad Fiat-verkstad för mer information.
          Fiat Chrysler Automobiles Italy S.p.A. och Mopar vill tillhandahålla bästa möjlig vård för dig och din bil genom att alltid se till att alla garantiaktiviteter utförs enligt garanti- och underhållsplanen, tack vare:
          • hjälp från sakkunniga och kvalificerade tekniker, som utbildats direkt av Fiat Chrysler Automobiles
          • användning av originalreservdelar
          • ett brett nätverk av auktoriserade verkstäder i hela Europa.
          Detta är en samling appar som gör att du kan komma åt hela din digitala värld genom bilens radio. Tack vare pekskärmssystem och ett speciellt gränssnitt som gör föraren mindre distraherad kan du nu njuta av en säker och rolig körupplevelse.
          Du behöver bara ladda ner Uconnect LIVE-appen gratis från Google Play Store eller Apple App Store och logga in med ett Fiat Chrysler Automobiles-konto. När du har öppnat appen och anslutit telefonen till radion via Bluetooth får du tillgång till alla tjänster.
          Det finns verkligen massor av appar och de förändras hela tiden eftersom de ständigt utvecklas.
          För vissa tjänster behöver du skapa ett särskilt konto (Twitter) eller prenumerera (Deezer Premium).
          Vi kan dock ge dig en lista över apparna som finns tillgängliga för närvarande:

          • my:Car
          • eco:Drive
          • Uconnect for Twitter
          • Deezer
          • TuneIn
          • Reuters
          • TomTom LIVE (om bilradion har ett navigationssystem).
          • Fiat 500X
          • Fiat 500L
          • Nya Fiat 500
          • Fiat 500S
          • Fiat Tipo 5-dörrar
          • Fiat Tipo kombi
          • Nya Fiat Doblò
          • Nya Lancia Ypsilon
          • Jeep Renegade
          • Nya Alfa Romeo Giulietta
          • Nya Alfa Romeo Mito
          • Abarth 595


          Kompatibla radiosystem innefattar:
          • Uconnect 7” HD Nav LIVE
          • Uconnect 7” HD LIVE
          • Uconnect 6,5” Radio Nav LIVE
          • Uconnect 5” Radio LIVE
          • Uconnect 5” Radio Nav LIVE
          Det är den perfekta kombinationen av tekniska funktioner som ger dig all information och underhållning du önskar när du sitter bakom ratten, så att du kan fokusera på din körupplevelse.
          Pekskärm, röststyrning och rattreglage, skarpa displayer samt lättbegripliga vred och knappar är bara en del av det innovativa systemet som är utformat och byggt för att tillgodose dina behov.
          Uconnect ger dig dessutom tillgång till ett av de mest avancerade navigationssystemen. Och det är utformat för att passa perfekt till din bilmodell.
          Öppna SETTINGS (inställningar) och välj önskat språk.
          På Fiat Chrysler Automobiles nya webbplats maps.mopar.eu, som är särskilt framtagen för att uppdatera navigationssystemet, kan du registrera din bil och omedelbart upptäcka om nya kartor finns tillgängliga.
          Ja, men bara om den är kompatibel. Du kan kontrollera här på en gång.
          • Aktivera Bluetooth-funktionen i telefonen
          • Tryck på knappen PHONE (telefon) på bilradions frontpanel
          • Om ingen telefon är ansluten visar displayen en speciell skärm
          • Välj YES (ja) och sök efter Uconnect-enheten på telefonen
          • Du kan bli ombedd att ange PIN-koden: skriv in den på displayen och bekräfta på telefonen
          • Det är möjligt att ansluta fler än en telefon genom att öppna SETTINGS (inställningar) och välja alternativet ADD DEVICE (lägg till enhet)
          • Hela åtgärden visas på en skärm som sammanfattar stegen som slutförts
          • När du är klar visas den sista skärmen för att bekräfta alla steg och slutföra anslutningen. Svara sedan YES (ja).
          När telefonens operativsystem har uppdateras måste du registrera den igen. Men först ska du:
          • ta bort den från listan över enheter som är associerade med radion
          • ta bort den tidigare länken från listan över Bluetooth-enheter på telefonen också.
          Uconnect-systemet är utformat för att automatiskt ansluta till telefonen.
          Om du vill ställa in en Bluetooth-kompatibel smarttelefon gör du så här:
          • tryck på knappen APPS (appar) på radions frontpanel
          • välj SETTINGS (inställningar) och BLUETOOTH
          • Välj PHONE/BLUETOOTH (telefon/Bluetooth) på displayen
          • välj COORDINATED PHONES (koordinerade telefoner) eller listan AUDIO LINKS (ljudlänkar) med motsvarande knapp på displayen
          • välj den specifika enheten (mobiltelefon eller Bluetooth-enhet)
          • tryck på knappen CONNECT (anslut).
          Kontrollera att du har valt funktionen som aktiverar automatisk anslutning i telefonens inställningar.
          Kom ihåg att systemet alltid föredrar enheten som länkades först om det finns flera länkade telefoner.
          Om det finns flera länkade enheter betraktar systemet alltid telefonen som länkades först som den FÖREDRAGNA.
          Prioritetsordningen för övriga anslutna enheter, som inte inställda som PREFERRED (föredragen), bestäms av ordningen i vilken de lades till i listan: den sista enheten som anslöts är den som har högsta prioritet.
          Nej, den här knappen, som sitter ratten, aktiverar bara röstigenkänning för RADIO/MEDIA.
          Alla röstkommandon för telefonen kan istället aktiveras genom att trycka på telefonknappen, som också den sitter på ratten.
          När du ansluter enheten där du lagrar din musik behöver röstigenkänningssystemet lite tid för att synkronisera alla filer.
          Hur lång tid som krävs beror på mängden musik du laddar.
          Om du vill ringa samtal med röstkommandon gör du så här:
          • Tryck på telefonknappen på ratten för att komma åt telefonkommandona.
          • Vänta några sekunder så att systemet hinner synkronisera och läsa in telefondata.

          Kom ihåg att du inte kan använda den här funktionen om du har över 1 000 kontakter i din lista.
          Precisionen hos röstigenkänningen beror på många faktorer: bakgrundsljud, accenten hos personen som säger kommandot och de kommandon som finns tillgängliga. Ibland kan systemet svara på ett annat kommando än det önskade, men detta är normalt på grund av variablerna som nämns ovan. 
          • Ladda ner Uconnect LIVE-appen från Google Play Store eller Apple App Store.
          • Öppna appen på telefonen och anslut den till radion via Bluetooth.
          • Tryck på knappen APPS (appar) på radion och öppna listan över tillgängliga tjänster.

          För mer information kan du ladda ner hela aktiveringsguiden här.
          Här är listan: Italien, Frankrike, Tyskland, Spanien, Storbritannien, Nederländerna, Schweiz, Österrike, Belgien, Luxemburg, Portugal, Polen, Irland, Tjeckien, Slovakien, Ungern, Grekland, Danmark, Sverige, Finland, Rumänien, Slovenien, Litauen, Lettland, Estland, Bulgarien, Malta, Cypern.
          Du kan komma åt Uconnect LIVE-tjänsterna i bilen via dina telefons mobildata.
          Att använda appar via streaming innebär hög dataanvändning, och om du ansluter genom roaming, dvs. utomlands, kan det medföra extra kostnader. Kom ihåg att din smarttelefons Bluetooth-anslutning alltid måste vara aktiv medan du använder tjänsterna.
          Vi rekommenderar därför att du kontrollerar din mobiloperatörs villkor.
          För kompatibla bilar är Uconnect LIVE-tjänsterna gratis, naturligtvis bortsett från datatrafiken som du betalar till din mobiloperatör.
          För vissa tjänster behöver du skapa ett särskilt konto (Twitter) eller prenumerera (Deezer Premium).
          Om det var du som först aktiverade Uconnect LIVE-tjänsterna till din telefon är det du som är Master-användare.
          Som Master-användare kan du bjuda in tre personer under alternativet FRIENDS (vänner) som kan använda de uppkopplade tjänsterna direkt från appen som är installerad på din smarttelefon, eller från ditt reserverade område på DriveUconnect.EU.
          Vännen som du bjudit in får ett mejl med en inbjudan om att få tillgång till Uconnect LIVE i din bil.
          Kom ihåg att bara en användare i taget kan använda tjänsterna i bilen.
          Som Master-användare kan du ta bort vänner från listan, eller så kan de välja att ta bort sitt eget konto från listan.
          I detta specifika fall är det möjligt att de uppkopplade tjänsterna redan har aktiverats av den föregående Master-användaren.  För att ta bort dem rekommenderar vi att du kontaktar vår kundtjänst. Alla kontaktpersoner finns här.
          Du kan kontrollera förfallodatumet på din telefon via Uconnect LIVE-appen, eller i ditt reserverade område på DriveUconnect.eu.
          Systemet kommer regelbundet att meddela dig om tillgängliga uppdateringar via meddelanden som visas på radioskärmen.
          När du får ett meddelande kan du omedelbart ladda ner uppdateringarna eller skjuta upp nedladdningen till ett senare tillfälle, precis som på telefonen.
          Uppdateringsmeddelanden visas varje gång du startar om systemet.
          Observera att uppdateringar bara laddas ner automatiskt när dessa är nödvändiga och systemet är anslutet till internet.
          Ja, du kan använda vilken internetanslutning som helst, även Wi-Fi och surfpunkter.
          Storleken på nedladdningen visas alltid i installationsmeddelandet.
          Talsyntesen (text till tal) stöder bara uttal på ett språk i taget.
          Om du vill ändra och välja språk måste du öppna radioinställningarna.
          För flerspråkiga appar läser systemet endast upp de delar som är skrivna på det inställda språket (t. ex. Reuters).
          Ja, självklart, för alla standardfunktioner.
          I synnerhet kan du öppna enskilda appar med följande radiosystem:
          • Uconnect 6,5” Radio Nav LIVE
          • Uconnect 5” Radio LIVE
          • Uconnect 5” Radio Nav LIVE.
          Sedan 2015 är Uconnect LIVE tillgängligt för vissa modeller och marknader.
          När du köper en av våra bilar kommer du att få ett mejl med alla detaljer för att aktivera och använda uppkopplade tjänster för modellen du valt.
          Du kan ladda ner den gratis från Google Play Store eller Apple App Store på din smarttelefon om den är kompatibel.
          Den är tillgänglig i Italien, Frankrike, England, Spanien, Tyskland, Österrike, Belgien, Nederländerna, Schweiz, Luxemburg, Polen, Danmark, Sverige, Slovakien, Finland, Tjeckien, Ungern, Grekland, Irland, Portugal, Bulgarien, Rumänien, Lettland, Litauen, Slovenien, Estland, Malta och Cypern.
          Det är enkelt: öppna bara SETTINGS (inställningar) och ändra språket på telefonen, precis som du gör för alla andra appar.
          Det händer.
          my:Car rapporterar bränslenivån på din smarttelefon genom att hänvisa till den senaste resan då du var ansluten. Data synkroniseras mellan din bil och appen när du stänger av bilen och associeras med datumet och tidpunkten då de överfördes.
          Om du inte anslöt till Uconnect LIVE den senaste gången du körde är uppgifterna i my:Car inte i linje med bilens verkliga värden.
          För att undvika missförstånd visas alltid datumet för analysen bredvid värdet, både i webbversionen och i mobilappen.
          Alla usb-minnen med en lagringskapacitet på högst 64 GB.
          Det är en teknisk plattform som gör att du kan ringa vänner, ta emot inkommande sms, lyssna på din musik och få vägbeskrivningar.
          Allt detta i fullständig säkerhet, utan att någonsin behöva lyfta händerna från ratten.
          Det är enkelt att använda den: allt du behöver är en telefon som är kompatibel med plattformens funktioner.
          Mer information
          Ring genast till Fiat-återförsäljaren med ett ID-kort och ditt registreringsbevis till hands.
          Servicenätverket kommer omedelbart att begära en dubblettkod från Fiat Chrysler Automobiles Italy som du bör få inom en vecka.
          Vi påminner dig om att denna typ av tjänst är avgiftsbelagd.
          Minimikraven är:
          • Bluetooth version 2.1 eller högre + EDR
          • Android-enhet med operativsystemet Android 4.0 eller högre.
          • Rekommenderade skärmupplösningar: 480 × 800, 540 × 960, 720 × 1280 och 1080 × 1920.
          • Apple-enhet med operativsystemet iOS 7.0 eller högre.
          • Rekommenderade skärmupplösningar: 640 × 960, 640 × 1136, 750 × 1334 och 1080 × 1920.
          Inga problem: vår kundservice är aktiv dygnet runt, 365 dagar om året.
          Ring det allmänna internationella gratisnumret 00800 34280000, som är kostnadsfritt och aktivt i hela Europa, och välj 1 ROADSIDE ASSISTANCE (vägassistans) om din bil gick sönder i Italien. Om du istället befinner dig utomlands väljer du 4 INTERNATIONALL SERVICES (internationella tjänster), som utöver att se till att du får hjälp vid en nödsituation även erbjuder möjligheten att välja ditt eget språk.
          Du kan även kontakta oss på +39 02 44412041 om du har problem med att komma fram till det allmänna internationella gratisnumret.
          Information om vilka länder som omfattas av täckningen finns i garantihäftet i bilen.
          DETTA är ett meddelande som Fiat skickar till dig för att säkerställa att din bil är helt effektiv, säker och pålitlig.
          Om du inte har tid att hålla dig uppdaterad eller få information om tidsfrister för bilens underhåll, kan Fiat på detta sätt påminna dig när det är nödvändigt att genomföra en inspektion, byta ut en del eller ett tillbehör och mycket mer.
          När du får ett meddelande kontaktar du omedelbart en återförsäljare eller ett auktoriserat servicecenter för att boka ingreppet som rekommenderas för din bil.
          Du hittar alla kontaktpersoner för våra återförsäljare och auktoriserade center genom att klicka här.
          När du ringer för att boka tid påminner vi dig om att du behöver ha bilens chassinummer till hands, som du hittar i bilens registreringsbevis (på sidan 2, under E).
          Ja, självklart. Inga extra kostnader tillkommer.
          Detta beror på hur lång tid det tar att fixa din bil.
          Vid bokningstillfället kan verkstadspersonalen informera dig om hur lång tid ingreppet tar och om möjligheten att använda en lånebil.
          För att ta reda på detta kan du ringa gratisnumret 00800 34280000 eller kontrollera direkt hos ett auktoriserat servicecenter.
          Kom alltid ihåg att ha bilens chassinummer till hands, som du hittar i bilens registreringsbevis (på sidan 2, under E).
          Om du inte längre äger bilen som berörs av återkallningskampanjen ser vi gärna att du skickar den nya ägarens namn och adress till oss om du kan.
          Allt du behöver göra är att fylla i det förtryckta och förfrankerade kortet som medföljer brevet du fick.
          Skicka det sedan till: Fiat Group Automobiles S.p.A. – Customer Care – Ufficio Privacy, C.so Agnelli 200 – 10135 Turin.
          Tack!
          Fiat Chrysler Automobiles Italy S.p.A. och Mopar vill att du och din bil ska få bästa möjliga vård och effektivast möjliga service tack vare:
          • hjälp från sakkunniga och kvalificerade tekniker, som utbildats direkt av Fiat Chrysler Automobiles
          • användning av originalreservdelar
          • ett brett nätverk av auktoriserade verkstäder i hela Europa.
          Enkelt: det är bara de som har tagit fram, utformat och byggt din bil som känner den bättre än någon annan.
          Originalreservdelar är resultatet av ett ständigt engagemang när det gäller forskning och utveckling av innovativ teknik.
          Dessutom är de föremål för strikta kontroller från ögonblicket de konstrueras tills de går i produktion, för att säkerställa tillförlitlighet, komfort, prestanda och säkerhet.
          Ja, du kan montera däck på bilen som har rätt storlek och högre hastighetsindex.
          Du behöver inte tillstånd för att göra det.
          I alla övriga fall är det absolut nödvändigt att erhålla tillstånd, för din och andras säkerhet.
          M+S däck, där akronymen står för ”lera och snö”, bär dessa båda initialer på däckets sidovägg och är juridiskt likvärdiga vinterdäck. Denna typ av däck kallas också för ”allvädersdäck” och ”åretruntdäck”.
          Vinterdäck, som även kallas för snödäck, har utöver bokstäverna M+S även en symbol gjuten på sidan: ett berg med tre toppar och en snöflinga. Vinterdäcken erbjuder betydligt bättre prestanda både vid bromsning och på snöiga vägar.
          Du hittar all information om Fix&Go i bilens ägarhandbok, eller så kan du läsa anvisningarna som medföljer satsen. Vi rekommenderar att du läser dem noggrant innan du använder satsen.
          Du kan helt enkelt kontakta en auktoriserad återförsäljare som tillhandahåller all information om de rätta däcken för din bil.
          Du hittar hela sortimentet i avsnittet TILLBEHÖR.
          Välj helt enkelt bilens modell, ange det önskade området och anpassa din bil.
          Dessutom kan du registrera din bil och ta del av specialerbjudanden.
          Eftersom det är viktigt att anförtro din bil till dem som kan den riktigt bra, in i minsta detalj.
          Originaltillbehör integreras perfekt med alla mekaniska och elektroniska delar i bilen.
          De genomgår regelbundet strikta kontroller för att ge dig förstklassig komfort, prestanda, säkerhet och anpassning över tid.
          Ciao Fiat

          Gratisnumret

          Du kan ringa Fiat på gratisnumret 00800 3428 0000 från de flesta europeiska länder*. Från telefonen kan du använda kortnummersystemet genom att knappa in 00800 Fiat 0000.
           
          * Glöm inte att kontrollera kostnaden med din operatör när du ringer från utlandet eller ett mobilnät.
          Ciao Fiat Social

          Social

          Den är tillgänglig varje dag från måndag till fredag, från 08.00 till 20.00, på ett särskilt Twitter-kundtjänstkonto som är redo att svara på alla dina frågor. Skicka en offentlig tweet eller ett privat meddelande till oss på @Fiat för att få svaren du söker. Följ Ciao Fiat genom den officiella hashtaggen #FiatCare.

          Se användar- och underhållshandboken

          Ladda ner bilens handbok i digitalt format så att du alltid har den nära till hands på alla dina enheter!