Jag är intresserad av att köpa en bil, boka provkörning, få offert – hur ska jag göra?
Fyll gärna i något av formulären som finns på vår hemsida (”Boka provkörning” eller ”Begär offert”) så blir du kontaktad av en återförsäljare inom kort!
Var kan jag köpa reservdelar till min bil?
Reservdelar beställs genom vårt auktoriserade servicenätverk. Du hittar din närmaste återförsäljare/verkstad genom att skriva ort i sökfältet under flik ”Hitta återförsäljare”
Var finns närmaste verkstad?
Du hittar din närmaste verkstad genom att söka på ort under "Hitta Återförsäljare" på hemsidan.
Kan jag få teknisk support av er?
Vi rekommenderar dig att kontakta någon av våra auktoriserade verkstäder eller din återförsäljare. All felsökning sker hos våra verkstäder som i sin tur har kontaktvägar till teknisk support vid behov. Tips! Sök först i bilens handbok ifall du hittar svar på det du undrar.
Har jag assistansförsäkring under garantin?
Ja. Under nybilsgarantin har du assistansförsäkring genom oss ifall du får problem med bilen och behöver bärgning och assistans under resa. Assistansen nås dygnet runt alla dagar. Ring numret som står i ditt garantihäfte eller i bilen.
Jag är ny ägare, hur kopplar jag upp bilen till appen? Om du köpt din bil hos en av våra auktoriserade återförsäljare så ska de hjälpa dig med uppkoppling till appen, förutsatt att din bil är utrustad med uppkopplade tjänster. Om bilen inte är köpt av en av våra återförsäljare, rekommenderar vi att du kontaktar en auktoriserad verkstad som kan hjälpa dig vidare. Kanske även passa på att boka tid för din nästa service!
Jag har problem med Uconnect-appen/ Funktioner i appen fungerar ej, kan ni hjälpa mig?
Kontrollera att du har den senast versionen av appen. Om problem kvarstår så skicka ett mail till connected.sweden@astara.com och beskriv så tydligt som möjligt din fråga/ditt problem så ska vi undersöka saken vidare. Ange regnr, appversion samt bifoga bilder som illustrerar problemet.
Kan jag beställa ett COC av er? Om bilen är svensksåld och importerad av oss så kan du skicka en förfrågan om COC till coc.swe@astara.com. Ange regnr. OBS. COC skickas enbart till den registrerade ägaren av bilen. Om bilen är importerad rekommenderar vi att du vänder dig till generalagent i det land som ursprungligen sålt bilen. Gäller det en husbil? Vänd dig då till husbilsbyggaren för COC.
Jag har en Fiat husbil, kan jag ändra lastvikt etc? Vänligen kontakta husbilsbyggaren eller husbilssäljaren gällande din fråga.
Vilken garanti har min bil? De flesta av våra bilar har 3 års fabriksgaranti i Sverige. Husbil med Fiat Ducato-chassi har två års fabriksgaranti. Därutöver finns rostskyddsgaranti och lackgaranti. Mer info om bilens garanti finns i garantihäftet som följer med bilen.
Vad täcker garantin? Garantin på bilen täcker material- och fabrikationsfel som upptäcks och rapporteras under bilens garantiperiod, förutsatt att övriga garantivillkor uppfylls. Alla garantiärenden hanteras genom våra auktoriserade verkstäder som gör bedömning om reparationen faller under garanti eller inte.
Jag behöver en handbok till bilen Du kan testa att skapa ett konto här https://aftersales.fiat.com/elum/ och sedan söka fram bilens handbok. I övrigt hänvisar vi till säljare eller auktoriserad verkstad som kan hjälpa dig vidare med att beställa en ny handbok. Kontaktuppgifter till dessa finns på vår hemsida under flik "Hitta återförsäljare".
Hur mycket kostar det att serva bilen hos en auktoriserad verkstad? Auktoriserade verkstäder är egna affärsverksamheter och kan därför ha olika priser. Du får reda på pris genom att kontakta dem direkt. (OBS. Se nedan om serviceavtal)
Kan jag köpa ett nationellt serviceavtal för min bil? Ett Fiat serviceavtal går att teckna fram till din bils första service. Kontakta din återförsäljare för mer information. Du kan välja mellan tidslängd och miltal. Med våra serviceavtal behöver du aldrig oroa dig för eventuella prishöjningar eller jämföra pris hos.